Online commercials Flex@ble

Het team van PPCRN heeft met veel enthousiasme twee online commercials ontwikkeld voor Flex@ble! Het doel? Laten zien hoe makkelijk het Flex@ble platform werkt, de naamsbekendheid een flinke boost geven én natuurlijk meer flexwerkers aantrekken. 

Wie is Flex@ble?

Flex@ble is een online platform dat flexwerkers koppelt aan retailbedrijven met openstaande shifts, met name in de supermarktsector. Werknemers kunnen eenvoudig en snel een shift vinden die bij hen past. Tegelijkertijd kunnen werkgevers hun openstaande shifts snel invullen met geschikte krachten. Het platform is ideaal voor wie flexibel wil werken en bedrijven die tijdelijke hulp nodig hebben.

Eén doelgroep, twee scenarios

Om het doel van Flex@ble te kunnen bereiken, hebben we twee pakkende commercials ontworpen, elk gericht op een specifiek persona binnen hun doelgroep: de jongeren. Het eerste scenario duikt in het leven van een student wiens les onverwachts uitvalt op school, terwijl het tweede scenario de spotlights richt op een jonge hockeyster, waarbij haar training onverhoopt wordt geannuleerd. Door deze specifieke situaties aan te kaarten, willen we laten zien hoe het platform perfect past in de dynamische levens van jongeren. Daarnaast benadrukken we met deze twee verschillende scenario’s hoe gemakkelijk en snel het is voor jongeren om zich via Flex@ble aan te melden voor een shift wanneer ze onverwacht wat vrije tijd hebben.

Snel, prikkelend en doeltreffend

Hoe vaak skippen we niet een te lange of saaie online advertentie? Online commercials moeten kort en krachtig zijn, vooral als het gaat om advertenties die voor andere video’s worden geplaatst. Bij het creëren van onze online commercials voor Flex@ble hebben we rekening gehouden met de beperkte aandachtsspanne van online kijkers. We hebben ervoor gezorgd dat allebei de commercials snel tot de kern komen om de aandacht van de kijker vast te houden. Door ons te richten op korte en duidelijke communicatie in combinatie met flitsende shots, waarborgen we dat de boodschap niet alleen wordt gezien, maar ook wordt onthouden. 


Samenwerking met fotografie voor merkconsistentie
De campagne van Flex@ble bestond echter niet alleen uit online commercials, maar ook uit professionele fotografie om een eenduidig en herkenbaar beeld voor het merk te creëren. Om een naadloze integratie tussen de video- en foto content te garanderen, kozen we dezelfde supermarkt voor zowel de video-opnamen als de fotoshoot. Door de overlap in locatie en het gebruik van dezelfde acteurs zorgen we voor onmiddellijke herkenning en consistentie tussen de verschillende media-uitingen. Naast de draaidag bij de supermarkt hadden we ook een draaidag waarvoor we een locatie huurden om de aanvullende videobeelden van de jongeren in hun thuisomgeving vast te leggen. Als laatste organiseerden we een volledige studiodag, waarbij we ons richtten op het vastleggen van een beeldbank met foto’s. Deze fotosessie had een specifieke focus: het tonen van diverse werkoutfits van verschillende supermarktketens waarvoor je kan werken via Flex@ble.