Stratt+ benaderde PPCRN met de wens om een brandmovie te creëren die hun naamsbekendheid zou vergroten. Een brandmovie is hiervoor een fantastisch middel: het is een visueel verhaal dat de kernwaarden, identiteit en boodschap van een merk uitdraagt. Het ultieme doel is om via storytelling een diepe connectie met het publiek te bouwen, de merkbeleving te versterken en de naamsbekendheid te vergroten.
Stratt+ is expert in het realiseren van technische projecten in de zakelijke sector en voor overheidsinstanties. Ze matchen opdrachtgevers met de juiste technisch professionals, of het nu gaat om korte opdrachten, langdurige projecten of technische functies met uitzicht op een vast dienstverband. Maar hoe vatten we alle kwaliteiten en werkzaamheden van Stratt+ allemaal samen in één brandmovie?
Om een authentiek en overtuigend verhaal neer te zetten, kozen we ervoor om juist niet Stratt+’s eigen mensen aan het woord te laten, maar hebben we de microfoon doorgegeven aan hun klanten en kandidaten. Dit voegt een extra laag van geloofwaardigheid toe. Door middel van de interviews komen eerlijke en oprechte verhalen naar voren, verteld door degenen die daadwerkelijk hebben samengewerkt met Stratt+. We weven deze twee perspectieven naadloos samen en brengen ze tot een krachtig eindshot.
Wat deze brandmovie extra bijzonder maakt, is de creatieve invulling van ‘De plus’ van Stratt+. Deze term keert niet alleen terug in de interviews, maar wordt ook visueel weergegeven door het toevoegen van een fysieke ‘+’ in beeld. Op deze wijze smelten verhaal en beeld samen op een visueel aantrekkelijke manier, die daarbij ook nog eens de branding van Stratt+ benadrukt.
Bij deze brandmovie is het besluit genomen om alleen de audio van het interview te gebruiken, in plaats van zowel audio als video. Dit is een bewuste strategie om het publiek dieper in het verhaal te trekken. Wanneer je in de video snijdt naar een interview beeld, ontstaat er een zakelijker gevoel en maak je de kijker meer bewust van het feit dat er een interview heeft plaatsgevonden.
Het gebruik van enkel audio heeft daarnaast ook nog andere voordelen, zowel praktisch als emotioneel. De afwezigheid van een camera geeft de geïnterviewden vaak het gevoel dat ze makkelijker vrijuit kunnen spreken en het vermindert eventuele spanningen. De meeste mensen praten nu eenmaal makkelijker als er geen camera op hen is gericht.
Een ander voordeel is de efficiëntie die het met zich meebrengt op het gebied van tijdsplanning. Bij het opnemen van enkel audio hoeft er namelijk geen complexe licht- en camera setup gebouwd te worden, wat in de planning meer ruimte vrijmaakt voor het maken van de mooiste shots. Ook maakt het opnemen van audio-interviews de draaidag een stuk flexibeler als we kijken naar de locatie. Of het nu gaat om een kantoor, een café of een park, je bent minder gebonden aan een specifieke locatie.
Deze brandmovie doet meer dan enkel het perspectief van kandidaten en klanten tot leven brengen: Het benadrukt ook sterk het werkterrein waar Stratt+ zich op begeeft. Een belangrijk element van deze brandmovie is dan ook de presentatie van de omgeving. We zien niet zomaar willekeurige locaties, want het zijn de daadwerkelijke werkplekken waar Stratt+ zijn werk aanbiedt. Dit resulteert in een beeld dat zowel realistisch, maar zeker ook visueel aantrekkelijk is. Een van de hoogtepunten van de is ongetwijfeld het Topshuis, een locatie die met zijn spectaculaire uiterlijk de kijkervaring naar een hoger niveau tilt.