Podcasts: een krachtig instrument voor het bedrijfsleven

Alle cases

Steeds meer bedrijven gebruiken podcasts om hun doelgroep te bereiken, informatie over te brengen en naamsbekendheid te vergroten. In Nederland bloeit de podcastscene met meer dan 7000 podcasts, wat laat zien dat podcasts enorm populair zijn. Hoewel wij als videomakers bekendstaan om ons werk met camera’s, omarmen wij ook de kracht van audio in onze producties. Met beide expertises storten we ons vol overgave op het maken van podcasts.

Loyals Groep | Podcast Ondernemersbloed

Loyals Groep wilde hun merk versterken met een podcast. Ze zochten een professionele aanpak voor het hele proces. Wij hebben geholpen met:

  • Format: Het verhaal moet kloppen. We hielpen Loyals Groep met het opzetten van een format. Van intro tot jingles. Onze radio- en live event-ervaring kwam goed van pas.
  • Audio: We zorgden voor ruisloze opnames. Kwaliteit staat voorop.
  • Video: Video’s zijn hot in podcast-land. Daarom integreerden we video-opnames in de podcast. Zo krijgt de luisteraar ook een gezicht bij het verhaal.
  • Publicatie: We verzorgden de teksten, thumbnails en optimalisaties voor platforms zoals YouTube en Spotify.

Resultaat: De podcast ‘Ondernemersbloed’ groeit continu in zowel opnames als luisteraars.

Acute Zorgregio Oost | Startfase Podcastproductie

Voor Acute Zorgregio Oost zijn we begonnen met de podcastproductie in samenwerking met Radboudumc via onze aanbesteding. Onze focus ligt momenteel op:

Audio: We hebben de juiste apparatuur om op elke locatie op te nemen en kiezen de beste ruimtes om bijvoorbeeld echo en ruis te minimaliseren. Zo zorgen we voor de juiste kwaliteit waarmee je de luisteraar tegemoet komt.

Toekomst: De podcast staat nog aan het begin, maar we blijven upgraden. Ons doel is om de verhalen en kennis binnen de acute zorgsector effectief over te brengen aan een breed publiek.