Kunstgrasnet is actief in Nederland, België en Duitsland. Met locaties in Genemuiden, de kunstgrashoofdstad van Nederland, en Temse in België, behoren ze tot de grootste aanbieders van kunstgras in de Benelux en Duitsland.
Voor dit project hebben we samengewerkt met Huray, het marketinglabel van Loyals Groep. Hun vraag was duidelijk: de organische social kanalen van Kunstgrasnet een flinke boost geven. En daar kwamen wij om de hoek kijken. Ons doel? Video’s en foto’s maken om de beeldbank te vullen.
We begonnen met een contentstrategie. We onderzochten wat Kunstgrasnet te bieden heeft en wat hun publiek wil zien. Het belangrijkste inzicht: mensen blijven geen social media kanaal volgen nadat ze kunstgras hebben gekocht. Dus richtten we ons op het up-to-date houden van de pagina’s als een soort een portfolio. We legden zowel de aanleg als het eindresultaat vast. Daarbij brachten we verschillende persona’s in beeld die gebruik maken van de tuin. Dit zorgt ervoor dat de doelgroep zich herkent in het beeldmateriaal.
Het resultaat: 9 video’s over de aanleg, 8 video’s die het resultaat tonen met de doelgroep in beeld en meer dan 400 foto’s. Een beeldbank waar Huray nu volop gebruik van maakt om de socials te vullen. Zo krijgen toekomstige kopers een realistisch beeld van wat ze kunnen verwachten bij de aanschaf van kunstgras.